רותי סלע: תערוכה חדשה

אוצר: יהושע סימון

"ישנן שתי דרכים לחשוב על הקולנוע של הממשי: הראשונה מדמה את האפשרות להציג את המציאות; השנייה מעמידה במרכזה את המציאות כבעיה", אדגר מורין.

תחת משטר האופטיקה הניאו-ליברלית של פנאי ומעקב, מציעים הסרטים של רותי סלע אתיקה ויזואלית פורצת דרך. סרטיה מתקיימים על הסף שבין קולנוע ווידאו-ארט, תוך שהיא מפעילה ומתעדת יחסי כוחות, מיניות, אהבה, מיליטריזם, הורות ויחסי מקצוע, המתקיימים סביב המצלמה. ההיגיון הויזואלי הניאו-ליברלי התיך יחד שתי מסורות של קולנוע תיעודי – מצד אחד קולנוע ישיר נעדר הקריין שמדמה מבט של "זבוב על הקיר", מצד שני "סינמה וריטה" בו המצלמה נוטלת תפקיד פעיל בייצור הסרט ואירגון המצב המצולם. מסרטי המצלמה הנסתרת ועד לתוכניות ריאליטי, העולם החזותי הניאו-ליברלי עוצב תוך שילוב שתי המסורות לכדי התעללות ובידור – טרור ופורנוגרפיה, סלפי ומצלמות במעגל סגור, תוכנות איכון ומעקב תנועה. בתוך עולם זה מצליחה סלע להפעיל מערך נגדי בו דווקא דרך התחפשות, היתממות ותואנות שווא היא מחלצת כנות, יושרה, אמת ואומץ. תוך שהיא מערבת מפגשים מזדמנים, סטודנטים, בני משפחה, אמנים ואוצרים מקומיים ובינלאומיים, מוכרים ואלמונים, סלע לא רק מתעדת מצבים, אלא משתתפת ומייצרת אותם בעצם נוכחותה. היא מעמידה את המצלמה כמשתתפת באירוע ואף כתירוץ לקיומו. פעמים רבות בסרטיה זו הדינמיקה שנוצרת בין המשתתפים שדורשת להצטלם וכך היא מאפשרת למשל למצולמים לצלם את עצמם, ומבקשת מהם אף לצלם אותה.

תערוכות עבר:

13.05.2017 - 16.03.2017

מאחורי הקלעים

13.03.2017 - 23.02.2017

פרוייקט מפלצתי

11.11.2015 - 09.07.2015

מיני גולף בת ים

04.03.2014 - 07.11.2013

טובין

03.11.2012 - 11.10.2012

מִדַּיָּא

26.06.2010 - 06.03.2010

זמן ציפייה

13.02.2010 - 12.11.2009

יחידות

26.08.2009 - 25.05.2009

פקטורי

17.07.2008 - 17.04.2008

מובי מארח

01.09.2007 - 25.08.2007

וידאו מרינה